mandag 1. februar 2010

Se lyst på det

Idag har jeg betalt min første, og forhåpentligvis siste, parkeringsbot. Typisk kjedelig sier kanskje du, men jeg velger å se det positive i situasjonen, og nevner i fleng:

-Endelig fått slått opp i førerkortboka, og undersøkt hva det skiltet som ser ut som en ø med en ekstra strek betyr (parkering forbudt, det altså)
-kontoen min har nå etter lengre tids sultestreik gjenoppstått, og er nå et sted der man faktisk kan ta ut penger av størrelsen parkeringsbot-beløp (500 kroner der altså), uten at jeg mister nattesøvnen av den grunn
-Oslo kommune og Trafikketaten har valgt å gjøre bøtene gule og festlige, sannsynligvis for å spille på den velkjente "gule priser" taktikken, sånn at når du ser den ligger og gliser der under viskeren er det nærmest en fryd for øyet, og du tenker, å hei, se der da gitt, jeg har jo bare fått et gebyr på 500 kroner, flaks! gule priser er jo alltid billigere enn andre, så ja, det kunne alltids vært værre.
-Når boten er betalt, føler man seg som en riktig så god sammfunnsborger, og tenker alt det fantastiske mitt bidrag kan bety for det hele altet.


-Og så kan man se på at hele greia brenner til helvete opp.




1 kommentar: