fredag 19. mars 2010

Min dag i prosent.


Klarte med 100% suksess å stå opp idag. Uthvilt. Seier nummer en.

Har endelig, og etter mangfoldige forsøk, klart å finne den perfekte mengde kaffe som skal i aeropressen, etter at en lykkelig uvitende Kaffebrenneri-ansatt klarte å male den alt for fin for et trakteapparat av den typen. En 90% full måleskje, sammen med vann opp til merke nummer fire blir akkurat perfect.

Har kastet 75% av innholdet i kjøleskapet, ettersom alt hadde enten antatt ny form, farge eller begge deler.


Har gjennopplivet Jesus, min kjøkkenhortensia, som dør hver tredje dag. Den har altså vært død 15% av tiden den har bodd hos meg.


Har lagt de tre nakkekotelettene (som vi fikk 50% avslag på grunnet dato), i en herlig marinade av 30% rødvin, 30% olje, 15% vineddik, 15% rosmarin og hvitløk, salt og pepper. Sånn røft regna. Kjøtt blir jo aller best like før det går ut på dato, så å få det billig i tillegg er jo bare en bonus!



Når man lager mat med vin, er det best med litt i kokka også. Er derfor godt igang med et glass burgunder, med 12,5% alkoholinnhold. Selv om klokka er to. Men jeg har fri idag, og det skal feires.

Ellers skal dagen tilbringes i selskap med ei jeg ikke her sett på alt for lenge, og så skal jeg se en kinofilm med en jeg har brukt alt for lite av min tid på i det siste, nemlig mannen. Det kan ligge an til en riktig så fin dag. Hundre prosent fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar